Bonjour, France!

zaterdag, augustus 22, 2015


Van 4 tot 21 augustus was ik op reis naar Frankrijk. We hebben verschillende plekken bezocht en vandaag deel ik de foto's en herinneringen met jullie.


De eerste dagen hebben we Lyon bezocht. Wat een gezellige stad is dat! Dan heb ik het vooral over 'Vieux Lyon', dus de oude stad. (Die mensen daar, hand in hand, kwamen toevallig langs. En hey, wat een geluk dat ze langskwamen, ze maken de foto af vind ik zelf.)

Na Lyon zijn we verdergereden naar Capestang, waar we met vrienden van ons voor een week een huis met een zwembad hadden gehuurd. We zwommen, speelden 'Vicking Kubb' (wat een superleuk spel is) en één dag bezochten we Carcassonne. De oude burcht is prachtig en we woonden een toneelstuk met riddertoernooien, zwaardgevechten, goocheltrucs, acrobatie én humor bij.
Er was ook een dag wanneer we naar de Middellandse Zee waren geweest, maar daar heb ik geen foto van.

Daarna zaten we een paar dagen in de bergen. De Pyreneeën. We logeerden in een hotel dat zelf raftings (met een grooote opblaasbare boot op een wilde rivier varen en roeien) en canyonings (in een rivier over de rotsen lopen, glijden en springen) organiseerde, dus de eerste dag zijn we gaan raften en de tweede dag deden we een canyoning. Die waren heel erg leuk!

En natuurlijk sloten we onze reis af met 3 dagen Parijs! We gingen langs alle bekende plekken en gebouwen. Hierboven de Sacré Cœur.


Deze grappige, gele auto kwamen we ook opeens zomaar tegen. En natuurlijk moest Elena daar een foto van hebben!


S e i n e



G a l e r i e s   L a f a y e t t e : the place to be voor modeliefhebbers die graag de nieuwste creaties van beroemde ontwerpers willen bewonderen. Ze ook kopen? Hmm, dat is vrij zeldzaam.


 Een hele verdieping vol make-up en parfum. Peperdure handtassen en een fluffy top van wel 1240 euro. En dan heb je het bijbehorende, fluffy rokje nog niet. Gucci en Prada, hier en daar een Starbucks.
Gelukkig waren er ook verdiepingen waar de prijzen wél betaalbaar waren.


A r c   d e   T r i o m p h e



P o n t   d e s   A r t s , de brug waar koppels een slotje aan hangen als teken van hun liefde.


L e   T o u r   E i f f e l . Bien sûr! De Eiffeltoren, wie slaat die over wanneer je in Parijs bent? Dit was de tweede keer dat ik Parijs bezocht, maar het blijft nog steeds een prachtige stad om te bezoeken!

Hopelijk vonden jullie deze post leuk!
Vergeet me ook niet te volgen op bloglovin', dat kan hier.

Liefs,
Elena

You Might Also Like

10 reacties

  1. Wat een prachtige foto's! Het gele autootje is echt fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat tof dat je daar bent geweest. En bovenal: wat heb je ont-zet-tend mooie foto's gemaakt. Daar mag je zeker trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt echt een leuk blog!! Super cool
    dat je bij mij ook gereageerd hebt. Ga zo door!😘

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gaaf! Ik vind de foto's, ondanks de iphone kwaliteit, heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe