Hoe ik op 1 september terug naar school ging

woensdag, september 02, 2015

1 september. Terug naar school. Sommigen balen, omdat de vakantie alweer is afgelopen en ze niet de hele dag in hun bed kunnen blijven liggen. Anderen zijn blij omdat ze hun vrienden terugzien en de vakantie te saai werd. Ik zat met een dubbelgevoel; aan de ene kant vond ik de vakantie te lang duren en anderzijds was ik toch wel een beetje bang van mijn nieuwe klas.



Vandaag is het 2 september. Maar omdat ik gisteren te druk was met huiswerk (ja, inderdaad) en het uitgebreid uitleggen hoe mijn eerste dag nu eigenlijk was gegaan had ik vandaag pas tijd om rustig mijn verhaaltje te typen.

Net zoals vorig jaar verzamelden mijn vriendinnen en ik 's ochtends bij mij thuis. Waarom? Omdat ik op loopafstand van school woon en we allemaal samen wilden vertrekken.
We hadden een heel jaar samen in de klas gezeten (behalve 2 meisjes, mwèèh), dus iedereen was bang voor met wie we dit jaar werden opgescheept. ;-)

Na een korte speech van de directrice (dat woord is blijkbaar geschrapt en het is nu 'mevrouw de directeur'?) las ze de namen van de verschillende klassen voor. Net zoals ik had voorspeld werd ons groepje in vieren gesplitst. Jammer, maar het kon altijd erger. En hey, tijdens de pauzes zoeken we elkaar allemaal weer op.
Ik heb voor mijn hoofdvakken allemaal nieuwe leerkrachten. Ook best jammer, want mijn vorige leerkrachten van wiskunde en Nederlands had ik graag weer gehad.
Maar ja. Verandering kan altijd eens goed zijn, toch? Kijk maar naar mijn nieuwe blog :-)

Dit jaar volg ik weer Latijn, maar ook bij mijn keuzevak zit ik niet met een vriendin van een andere klas.
Ook heb ik vanaf het tweede jaar Engels, ik heb nog geen 'echte' les gehad (de eerste les was nl. een quiz over Shakespear en 'C u l8ter), maar ik ben wel benieuwd.


En op 31 augustus moest Elena toch nog even de HEMA binnen voor wat last-minute spulletjes... Dus die toon ik ook nog even!

Hema notitieboekjes. De basic, bruine boekjes zijn zooo leuk om te DIY'en! (Muhaha daar komt dus nog een post over.) Deze waren €1,95


Sticky notes aan €0,99! Leuk om in je agenda snel een notitie op te schrijven of iets aan te duiden in je schrift! 


En deze pennenzak lag daar al zo lang eenzaam te liggen, ik moest 'm gewoon meenemen! Het is een kleurrijke boel geworden.
Hier weet ik de prijs niet meer van, maar volgens mij was hij rond de €4.

Een dag voor school begon was ik ook nog steeds op zoek naar een nieuwe rugzak. Oeps.
Maar het was niet mijn schuld!
Ik had via internet een bordeaux rode rugzak besteld. Toen hij aankwam was de kleur opeens in barbie-roze veranderd! :O
We hebben het geld teruggekregen. Ruilen kon niet, want Elena is te kieskeurig en er was geen 'echte' bordeaux rode rugzak op hun website.
Dus nu ga ik het via een andere site bestellen en hem ik hem over een week.
Voorlopig moet het dus nog met mijn oude.

H o e   w a s   j o u w   e e r s t e   s c h o o l d a g ?

Liefs,
Elena

Bloglovin'

You Might Also Like

6 reacties

  1. Jaa, schriftjes oppimpen! :D zo leuk om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wanneer school terug begint heb je altijd weer een rede om nieuwe schriftjes te kopen! :)

      Verwijderen
  2. Supermooie foto's! Ik zit al bijna drie weken op school, pff. (Ik wil nu alweer vakantie!) Je nieuwe blog is trouwens zoo proffessioneel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Kom je er al een beetje in? :) Dankje, dat was ook wel een beetje de bedoeling :D

      Verwijderen
  3. Leuke spulletjes, die stickertjes zijn zo cute en ook nog eens handig!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe