Notitieboekjes pimpen!

zaterdag, september 19, 2015

Op het hebben van notitieboekjes staat géén limiet! Helemaal niet zelfs, mijn bureau puilt uit van de leuke schriftjes. Maar het allerleukste blijft om ze een persoonlijke tint te geven! Deze 3 simpele schriftjes van HEMA zijn hier supergeschikt voor! 3 leuke pimp-ideetjes!

Wat heb je nodig?
-Een foto, een printje of iets uit een tijdschrift, zo groot als het oppervlak van je schriftje
-Een schaar
-Een lijmstift
-Een liniaal
-Een potlood

Ik heb een oude poster gebruikt, daarom zie je een witte lijn waar de plooi zat. Jammer, maar dat maakt mij niets uit.
Allereerst teken je de vorm van het hele schriftje op de afbeelding. Daarna doe je dat nog eens, maar een halve centimeter aan elke zijde kleiner. Dit wordt de spatie tussen de driehoekjes en de rand van je boekje.
Nu teken je allemaal verschillende driehoeken die als een puzzel in elkaar passen. Vergeet niet telkens een halve centimeter ruimte tussen elke driehoek te laten. Grote driehoeken, kleine driehoeken, stomphoekige en scherphoekige (hoeraaa wiskunde :D).

Dan knip je ze uit en plak je ze op je schriftje. Tadaaa!
Persoonlijk mijn favoriet!

Wat heb je nodig?
-Een perforator
-Verschillende kleuren papier (ik heb post-its in fluo kleurtjes gebruikt)
-Een lijmstift
-Een zwarte stift

Je begint met je perforator eerst te legen, zodat je niet moet zoeken naar de juiste bolletjes straks. Dan - ja inderdaad! - perforeer je rondjes uit het papier. Je kan altijd bolletjes bijmaken als je niet toekomt.
Voordat je deze opplakt, schrijf je in potlood een leuke quote op. Ik vond het wel toepasselijk om een quote met confetti te gebruiken.
Dan plak je de bolletjes random op en overtrek je de quote met een zwarte stift.
En als laatste de simpelste!

Wat heb je nodig?
-Washi Tape
-Washi Tape
-En vergeet ook zeker de Washi Tape niet!

Ga gewoon wat tekeer met je leuke tapejes. Pinterest is de DIY-hemel wat het oppimpen van notitieboekjes met Washi Tape betreft.

Ziezo, dat was dat. :)

H o u d e n   j u l l i e   o o k   z o v e e l   v a n   n o t i t i e b o e k j e s ?

Liefs,
Elena

You Might Also Like

34 reacties

  1. Oh wat leuk gemaakt zeg. Vooral met die confetti vind ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om een poster te gebruiken! En je doet het ook mega secuur... kan ik een voorbeeld aan nemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, op de foto lijkt dat misschien zo... :)

      Verwijderen
    2. Dat geeft niet Elena, ik vind het secuur uit zien. Als je mijn boeken ziet..... een drama haha. :-)

      Verwijderen
  3. Wat leuk!! Ik hou van notitieboekjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow super leuk gedaan! en origineel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo origineel! Vooral die eerste (met dat rood) dat is echt mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze ontzettend gaaf geworden! Hele gave technieken om notitieboekjes leuker te maken, en lekker simpel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die met confetti is ook mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, wauw hoe leuk zijn deze!? Vooral die met confetti is echt ge-wel-dig! En de eerste is ook prachtig geworden, zeg! Het is altijd leuk om notitieboekjes te pimpen, en zeker als je dan ook nog zulke leuke notitieboekjes hebt als je klaar bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn echt allemaal zo leuk! Je hebt het echt zo perfect gedaan, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk. Ik pimp altijd mijn notitieboekjes! Vind zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat onwijs leuk en creatief!! Ga ik onthouden ♥
    Wat een gave blog heb je ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuke post! Ik vind notitie boekjes pimpen ook erg leuk om te doen. Ik heb die schriftjes laatst ook gekocht en gepimpt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een supercreatieve ideeën! Ik krijg direct zin om aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuk geschreven en ik vind dat randje van de poster juist wel tof! Liefs, Evelijn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw super leuk! Ik heb zelf ook nog honderden notitieboekjes liggen haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe