5x tips voor jouw foto's!

zaterdag, maart 12, 2016

We willen allemaal dat onze foto's zo mooi zijn als die van professionele fotografen. Maar waar moet je dan rekening mee houden? Hier zijn 5 tips!

Licht
Op de blog van Simone vond ik een artikel om heel makkelijk een reflectiescherm te maken. Door dit stuk karton, omwikkeld met aluminiumfolie, zag ook ik een duidelijk verschil qua licht.
Met reflectiescherm.
Zonder reflectiescherm.

Scherp of onscherp
Op een foto waar alles scherp is, weet men niet altijd naar wat men moet kijken. Door je camera scherp te stellen op datgene waar de foto om draait, wordt de aandacht niet te snel afgeleid.
Neem nu bijvoorbeeld deze foto:
De camera is duidelijk scherp gesteld op de bloem in het midden.

Kleur
Kleur bepaalt de sfeer in je foto. Wil je een vrolijke foto? Kies dan voor kleurrijke accenten. Zoals rood en oranje voor warmte zorgen, zorgt blauw voor het omgekeerde. 

Rechte horizon
Foto's met een rechte horizon zijn het mooist, niet? Zeker als je een zonsondergang of de mooie kleuren in de lucht fotografeert. Gelukkig bestaan er ook bewerkingsprogramma's om de foto recht te zetten.
Beetje vreemd deze foto, niet? :)
Bron: footo.nl

Staand en liggend
Soms lijkt staand de beste optie, of andersom. Maar maak toch meer eens een foto in beide posities. Achteraf kan het omgekeerde veel beter zijn.
Mijn foto's zijn meestal vierkant, dus als je net zoals mij op safe wilt spelen kun je het zo doen! ;)

Wat is jouw tip voor betere foto's?

Liefs,
Elena

You Might Also Like

5 reacties

  1. Dit zijn zeker goede punten. Ik zal zeggen maak foto’s met plezier en creativiteit . :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie post dit! Ik ben aant sparen voor een camera:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem mijn foto's bijna altijd liggend eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe