What's on my phone?

zaterdag, maart 26, 2016


Niemand kan tegenwoordig nog zonder zijn of haar mobiel. Bij ieder moment van verveling grijpen we het ding vast en beginnen we te tikken en scrollen.
Het leek me wel een keertje leuk om jullie te laten zien wat er zoal op mijn iPhone staat.


Ik heb een iPhone 5c. Momenteel zit er een barst in het scherm (gehehe), maar ik vind het nog niet meteen nodig om het te vervangen.

Natuurlijk staan er een hoop sociale netwerk-apps op mijn telefoon, zoals Facebook, Instagram en Snapchat.
Maar ook een minder bekende app genaamd Plag.

Plag is een informatie netwerk, waarbij je 'kaarten' moet delen met links naar artikels, polls, foto's of gewoon iets wat je aan de wereld kwijt wilt. Wanneer iemand in jouw omgeving de kaart ontvangt, heeft deze de keuze om hem omhoog of naar omlaag te schuiven. Omhoog betekent dat hij interessant genoeg is om hem verder te verspreiden en omlaag niet. Je stuurt deze kaarten écht de wijde wereld in, want hoe meer mensen het een leuke kaart vinden, hoe verder weg hij wordt 'geïnfecteerd', een echte plaag dus.
Wil je dat meer mensen de kaart ontvangen, is het handiger deze in het Engels te schrijven, aangezien men in China en Amerika hoogstwaarschijnlijk geen Nederlands verstaat.

WeHeartIt en Tumblr staan ook in het vakje 'Sociaal', maar die apps kennen jullie vast wel.

Ik heb niet zoveel spelletjes op mijn iPhone staan, slechts 2. Twist is één van de honderden verslavende spellen van Ketchapp. En bij 2048 is het de bedoeling om blokjes met hetzelfde cijfer (beginnend bij 2 of 4) te combineren tot je aan het getal 2048 uitkomt. Het lijkt vrij simpel, maar ik zou het toch niet te hard onderschatten...


Fotobewerking
Ik schreef op mijn vorige blog al een kort artikel over Pic Collage, een app om collages en stickers aan je foto's toe te voegen.
Om op deze foto's een leuk filtertje te geven gebruik ik VSCO Cam, een best wel bekende app. Heel makkelijk om je Instagram feed mooi te houden!
VSCO Cam heeft een groot aanbod aan (gratis) filters, die je zonder watermerk kan gebruiken, maar zelf het licht, contrast, kleurverzadiging, ... aanpassen kan ook!

Ook over Wattpad schreef ik al.

Blog
Ik gebruik de app van Blogger eigenlijk niet zo vaak, het is alleen handig om foto's van mijn mobiel sneller in een bericht te krijgen, jeweetwel al dat kabelgedoe is toch voor niets nodig als de foto's al op je telefoon staan.
Bloglovin' vind ik dan weer wel mogelijk om alles up to date te houden in blogwereld!

Welke apps staan er op jouw telefoon?

Liefs,
Elena 

You Might Also Like

2 reacties

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe