Hoe ik door een geannuleerde vlucht verliefd werd op Antwerpen

zaterdag, april 09, 2016

Ik vertel je vandaag over het hoogtepunt van mijn vakantie, want dat kan ik wel zeggen!

Ik verheugde me erg op deze vakantie. We zouden met het vliegtuig 5 dagen naar Mallorca gaan. Van donderdag tot dinsdag.
Woensdag kwamen mijn ouders thuis en vertelden vrijwel onmiddellijk dat ze slecht nieuws hadden.

De vlucht van de volgende dag was last-minute geannuleerd. Waarom? Waarschijnlijk om veiligheidsredenen in verband met de aanslagen (hoewel het vliegtuig niet vertrok op Zaventem).
Papa had nog gezocht naar oplossingen om toch nog te kunnen vertrekken, maar hij vond niets.

Omdat de vlucht heel erg laat werd geannuleerd kregen we het geld van het hotel niet helemaal terug en de parking aan de luchthaven al helemaal niet.
Tja, daar ging onze vakantie.

Maar mijn papa liet de moed nog niet zakken! Hij sprong achter zijn laptop en ging op zoek naar een andere reisbestemming. Al dan niet later in de vakantie. We hadden ten slotte nog meer dan een week.

We kwamen op het idee op citytrip naar Antwerpen te gaan. We waren al eens naar Antwerpen geweest, maar hadden de mooie stad nog nooit écht bezocht.

Dus die volgende dag vertrokken we 's middags met de auto naar onze last-minute reisbestemming. Er stond die dag al een toneelstuk in de schouwburg Het Paleis op de planning, dat heel erg leuk is geweest!
Het Steen

Antwerpen is een erg culturele stad en het lijkt me heel leuk om er te wonen. Door een interessante fietstocht leerden we de stad nog beter kennen en we gingen eten in de Yam Thai, een Thais restaurant, en 'het beste pita zaakje' van de stad (en dat is het ook!).
We fietsten door de Sint-Annatunnel, wat heel indrukwekkend was en we bezochten het Red Star Line museum.

Ondanks dat ik baal van de geannuleerde vlucht naar het zonnige Spanje, heb ik toch kunnen genieten van deze trip. Antwerpen is een prachtige stad!

Hoe was jouw vakantie?
Liefs,
Elena

You Might Also Like

4 reacties

  1. De kerk die daar staat is echt hele erg mooi, wat gaaf. Maar ook wel heel vervelend dat jullie niet richting Mallorca konden vliegen. Je had je er waarschijnlijk nog wel zo erg op verheugd. Iemand zoals ik had zelfs al een week lang mijn koffer klaar liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk is het een kathedraal, maar is de tweede toren nooit afgemaakt, hihi. Hij is inderdaad nog steeds mooi.
      Ja, het is jammer, maar wij hadden gelukkig nog niet ingepakt!

      Verwijderen
  2. Antwerpen is wel een leuke stad inderdaad. Maar aangezien ik daar heb gewoond en elke dag kom voor school, heb ik het er weer wat mee gehad, haha! Maar zo vind ik gent dan weer een leuke stad ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dan heb je dat weer! Ik ben toen ik klein was ooit eens naar Gent geweest, ik herinner me er niet meer veel van maar het komt op mijn lijstje!

      Verwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe