7 redenen waarom examens toch niet zó erg zijn

zaterdag, mei 28, 2016

Sommigen zitten er al middenin, anderen (zoals mij) hebben nog een weekje of twee te gaan, maar iedereen zal opgelucht zijn wanneer ze voorbij zijn: examens. Ik hoop dat ik jullie met deze puntjes toch wat meer goede moed kan geven!

Nog even doorzetten en dan is het vakantie! Toetsen betekenen dat er 2 maanden vrije dagen aankomen! Als je je goed inzet, heb je geen herexamen of vakantiewerk en zijn die weken zo binnen!

Ik heb altijd honger wanneer ik studeer. Je hebt veel energie nodig, dus laat dat je excuus zijn om die overheerlijke taartjes, koekjes, gebakjes, ... te kopen! Maar natuurlijk is fruit ook heel erg lekker tijdens het leren. Ik heb alvast een paar trossen druiven in huis gehaald!

Heerlijk alleen thuis zitten, ik hou ervan! Misschien heb jij liever mensen om je heen, maar wanneer je 's namiddags vrij hebt om te leren vind ik de stilte toch aangenamer.
Daarbij vind ik een namiddag leren leuker dan heel de dag aan de banken te zitten.

Je kan doen wat je wil, of toch bijna. Natuurlijk moet je wel leren, maar als je er even genoeg van hebt neem je lekker een pauze. Ik vind het altijd fijn om dan even piano te spelen, terwijl ik een lekker hapje scoor.

Samen studeren kan ook eens deugd doen. Samen merk je meer op, samen is het makkelijker om samenvattingen te maken en jullie weten allemaal wat er moet gebeuren. Je kan ook tips uitwisselen om dat ene dingetje toch 'erin' te krijgen.

Eigenlijk ben je je toekomst aan het opbouwen. Een beetje stom, maar het klopt wel!
Als je slechte cijfers haalt, is het mogelijk dat je volgend jaar iets helemaal anders gaat doen qua studie. Als je dit graag doet, is het het waard om ervoor te werken!

Het gaat vlot. Je hebt doorheen het jaar alle leerstof gezien en al eens geleerd. Wat een triomfantelijk gevoel krijg je toch van dat stukje tekst dat je nog helemaal kende!

Wanneer zijn jouw examens?

Liefs,
Elena

You Might Also Like

7 reacties

  1. Als je al deze dingetjes bekijkt, valt het toch mee, maar geef mij toch maar liever vakantie :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn om ook eens positieve kanten te zien :). Druiven eten is nooit vervelend ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, fijn dat je er ook zo over denkt :)

      Verwijderen
  3. Goed dat je de positieve kant er van ziet! Ik vond het altijd fijn om even goed door te werken en dan uiteindelijk klaar was en er niet meer naar om hoefde te kijken. Zo'n fijn gevoel als je dingen goed af werkt! Succes nog met je examens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt! Echt heerlijk! Dank je wel!

      Verwijderen
  4. Zo kan je het inderdaad ook zien. Ik vind het knap dat je zo'n positive attitude heb.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe