Mijn zachte velletje

zaterdag, mei 14, 2016

Als ik één winkel mocht kiezen die ik helemaal gratis leeg zou mogen halen zou ik vast en zeker kiezen voor de Ikea. Jep. Zeker weten. Hier kocht ik vorige week namelijk mijn allerliefste nep schapenvelletje.
Vinden jullie dat ik laat ben met deze aankoop? Ik zie ze namelijk in alle scandinavische en moderne interieuren. Ik was er al zooo lang naar op zoek!
Maar om eerlijk te zijn: ik had ze al een keertje in de Ikea zien liggen. Jeweetwel, in die ijzeren bakken voorbij de beddengoed-afdeling.
De echte en kunststof schapenvellen liggen naast elkaar. Geloof me, daar was het verschil duidelijk te zien, en dan heb ik het niet over de prijs (een verschil van €30!). De echte zagen er wat geliger en zachter uit. Ze voelden dan ook tien keer zachter aan.

Dat was de rede waarom ik die ene keer voordien had getwijfeld en geen van beide had meegenomen. Was die €30 meer het waard om zachter te zijn?

Vorige week kwam ik er weer langs. Marie was er bij en we stonden zo'n kwartier de verschillen nog eens duidelijk af te wegen. We ontdekten dat de neppe velletjes een mooiere kleur hadden. Dus toen hield ik het niet meer. Ik moest en zou die dag met een schapenvelletje thuiskomen! Ik inspecteerde welke er het best uitzag en hees voorzichtig het kunststof schapenvel uit de ijzeren bak. Alle haartjes moesten er nog perfect aanzitten! Marie had haar hart ook verloren en die avond kwamen we na een lekker Ikea softijsje allebei met ons eigen zachte velletje thuis.

Een kunststof schapenvel kost een paar cent minder dan €10, een echt kost er €40.
Ik ben geen expert, dus thuis was er voor mij geen verschil meer met een echt vel.
Ik ben er heel blij mee, en heb nog lang geen spijt van deze aankoop!
Wat is jouw (recentste) beste aankoop?
Liefs,
Elena 

You Might Also Like

6 reacties

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe