Simpele last-minute moederdag cadeau's

vrijdag, mei 06, 2016

Bron: weheartit.com
Zondag is het hét feest ter ere van alle mama's; moederdag.
Ik zat gisteren met een heus probleem: met welk cadeau moest ik dit jaar mijn mama weer verrassen? Ik kan toch geen chocolade blijven geven?



Dus ik gewoon wat winkels binnenlopen in de hoop ik daar opeens het ultieme cadeau zou vinden.
Ik was op stap met twee vriendinnen en zij leken niet zo heel dringend en wanhopig op zoek te zijn. Of ze wisten gewoon meteen wat ze wilden. 
Tja, ik niet. Ik wilde iets handig en lief, dat er ook nog leuk uitzag. Al snel kwamen we terecht in de Hema op de vazen-en-serviesafdeling. Daar zag ik de mooie Amerikaanse Mason Jars staan. En toen kwam het idee!
Ik kocht een aantal budget-proof beautyproducten in de Hema en Yves Rocher en propte ze in de Mason Jar. Achteraf merkte ik dat ze er niet allemaal inpasten. Oeps, dan maar apart!
Ik vind het resultaat er nog steeds heel schattig uitzien!
Toen ik thuis nog aan het surfen was om zelf een kaartje te maken kwam ik steeds de moederdag bonnenboekjes tegen. Een kaftje met daarin allemaal mama verwenbonnen. Zelfgemaakte en persoonlijke cadeautjes blijven dan ook het allerleukst.

Wat heb je nodig?
  • Stevig gekleurd en/of wit papier
  • Een stift
  • Lijm of nietmachine
  • Washi tape, stickers, ... Versierdingetjes!
21x8 Knip eerst een rechthoek uit het stevige (gekleurde) papier. Ik heb de afmetingen 21x8,5 cm genomen, maar je kan het zo groot maken als je zelf wil.
Plooi dit stuk dubbel.
Als bonnetjes heb ik witte post-its gebruikt, maar gewoon papier kan natuurlijk ook. Ze zijn 9,5x6 cm groot.
Je kan de buitenkant en bonnetjes nu helemaal versieren zoals jij wil en natuurlijk de bonnen een waarde geven. Bv:
  • Ontbijt op bed
  • Hulp met de was
  • Een dikke knuffel
  • Gratis carwash
  • Een massage
  • Samen een activiteit doen naar keuze (bv. iets bakken!)
  • ...
Dan kan je de bonnen in je kaftje gaan plakken. Omdat de post-its al aan elkaar hingen, moest ik gewoon een stukje van de onderste post-it plakken.
Als je gewoon papier hebt gebruikt, is het het makkelijkst om ze met een nietjesmachine vast te maken aan de kaft.
Om de rij nietjes te verbergen plak je er nog een lijn washi tape over.
Schrijf nog een lieve boodschap aan de binnenkant en klaar!
Ik ben benieuwd wat ze er van zal vinden!
Wat doe jij je moeder dit jaar cadeau?
Liefs,
Elena 

You Might Also Like

6 reacties

  1. Ontzettend leuk! Zo'n mason jar is altijd tof om te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat ze er blij mee zal zijn! Dankje!

      Verwijderen
  2. Ohh heel erg leuk! Wij geven morgen met z'n alle een gigantische mand vol met leuke dingetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Een mand vol is ook heel leuk, lekker verwennen!

      Verwijderen
  3. Zo'n mason jar is indedaad een super idee! Had er zelf nog niet aangedacht!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe