Smashbook Inspiration • 1

zaterdag, mei 21, 2016

Een smashbook. Ik had er al zoveel video's over gekeken en nu was het eindelijk mijn beurt; lekker creatief bezig zijn met je herinneringen.

W a t   i s   e e n   s m a s h b o o k ?
Je kan een smashbook eigenlijk vergelijken met een scrapbook. Je plakt en schrijft er dingen in die je hebt meegemaakt. Niets is juist, niets is fout!

Eerlijk gezegd is mijn schrift meer dan een smashbook, ik plak er namelijk ook gewoon dingen is die ik mooi vind. Inspirerende plaatjes, quotes, ...
Ik laat je vandaag zien wat ik er tot nu toe van heb gebakken!
Rechts | Een ode aan Marie, haha. Een artikel  met een reusachtige titel die 'You're the best!' weergeeft, een oude polaroid en een kaartje dat ik ooit van haar kreeg. Fish lijkt een simpel woord, maar ik zit serieus te grijnzen voor mijn scherm. Je kent het vast wel, vriendinnenpraat die niemand snapt.
Links | Ik vond de overheerlijke plaatjes in een tijdschrift en maakte er nep-polaroidfoto's van! Die plakte ik op een leuke pagina uit Flow Weekly. Eerder een inspiratiepagina dus.
Rechts | Deze tekst schreef ik voor de handwriting challenge in het informatienetwerk Plag (er is nu trouwens ook een desktop-versie van deze app beschikbaar!).
Links | Een klein knutselwerkje van leuke foto's, heel simpel.
Rechts | Het papieren zakje waar de overheerlijke reuze macarons inzaten waar ik in dit artikel al over schreef. Ik zoek eigenlijk nog wat plaatjes die ik 'uit' de zak zou kunnen laten komen...
Links | Quote.
Rechts | Nog wat dingen waar Marie en ik dol op zijn.
Links | Deze uitgescheurde bladzijde komt ook uit Flow Weekly. Een 'Klein geluk afvink-postertje'. Ik vond 'm zo schattig!
Rechts | Een quote op een bladzijde uit een tijdschrift. Be bold or italic, never regular. 
Links | Wat dingetjes van mijn citytrip naar Antwerpen. Het inkom bandje van het Red Starline Museum, een flyer van het toneelstuk waar we naartoe gingen en een fietser, omdat we de stad hebben ontdekt tijdens een fietstocht!
Rechts | Tot nu toe de laatste, maar ook mijn favoriete pagina voor nu. Misschien wel omdat hij zo vol staat, ik hoop in de toekomst al mijn pagina's zo te kunnen vullen. Deze bladzijde is gevuld met Thailand memories. Ik heb een orakelpapiertje (noem je dat zo?) uit een tempel en een afbeelding van een olifant erin geplakt. Ook een zwembadganger, in een *denkbeeldige* raft, maar het plaatje doet me ook gewoon denken aan de zomer!

Hopelijk vonden jullie dit artikel leuk, zo ja, zal ik er een hele serie van maken!
Laat zeker iets weten als jij ook een smashbook bijhoudt, ik krijg altijd inspiratie van anderen hun creaties te bewonderen!

Liefs,
Elena

You Might Also Like

12 reacties

  1. Wat leuk! Zelf heb ik er ook één en die wil al niet meer dicht. Heb er alleen al meer dan een jaar niks ingeplakt :o

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat jij ook een smashbook bijhield! Tijd dus om er weer aan te beginnen!

      Verwijderen
  2. Wat onwijs leuk zo! Dat briefje over het krantenartikel vind ik zo leuk! Geeft een heel cool effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I've never heard of a smash book but it seems such a cool idea, love it!

    Anoushka Probyn - A London Fashion Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke smashbook! Ik vind het ook leuk om zulke dingetjes bij te houden, lekker inspiratie op doen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je krijgt er inderdaad weer wat inspiratie van wanneer je er nog eens door bladert!

      Verwijderen
  5. Wat super leuk ziet dit er uit, zeg! Het is nog leuker als je het over een paar jaar weer terug leest/kijkt. Vrolijk boekje! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe