Chocolade Mug Cake • Vernieuwd recept!

zondag, juni 12, 2016

Op mijn oude blog deelde ik al eens een chocolade mug cake recept, maar dat liep niet af zoals ik had gehoopt. De cake had een vreemde vorm en smaakte eerlijk gezegd maar slapjes. Daarom vond ik het tijd om er helemaal opnieuw aan te beginnen. Het toeval wilde dat ik een instructie mét foto's voor Nederlands moest schrijven, dus dat kwam goed uit!


Een mug cake is zoals de naam al zegt: een cake in een kop! Je mengt de ingrediënten door elkaar, giet ze in een mok, plaatst hem in de magnetron en klaar!
Ik moet toegeven dat echte chocolade cake beter smaakt, maar als je echt zin hebt in cake en je wil hem nu meteen opeten is dit een geweldig alternatief!

De bereiding duurt in totaal 5 à 10 minuutjes, helemaal niet lang dus!


I n g r e d i ë n t e n   v o o r   é é n   p e r s o o n :
                                                               • een grote mok
                                                               • 1/4 van je mok patisseriebloem
                                                               • 2 tl ongezoet cacaopoeder
                                                               • 2 el suiker
                                                               • 1/4 van je mok melk
                                                               • 2 el plantaardige olie
                                                               • 1 tl chocolade hazelnootpasta

  


1. Doe alle droge ingrediënten in een kom: de bloem, het cacaopoeder en de suiker.

2. Meng deze met een garde tot een glad beslag.

  

3. Voeg nu de melk en de plantaardige olie toe en blijf mengen.

4. Giet het volledige mengsel in de mok. Als het goed is is hij ongeveer halfvol.


5. Doe een theelepel chocoladepasta in het midden van de mok, meng niet! Dit zorgt later voor een soort moelleuxeffect.

6. Plaats de mok 70 seconden in de magnetron op 1000 watt. De cake zou de laatste 10 à 15 seconden naar boven moeten komen.

7. Haal de cake uit de magnetron en hij is klaar! Eerst even blazen, hij kan warm zijn.
Het is niet noodzakelijk om de cake uit de mok te halen, je kan hem er ook gewoon uitlepelen.


Goedgekeurd door mijn broer!

Liefs,
Elena



You Might Also Like

7 reacties

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe