De leukste vis van de zee • Finding Dory

zaterdag, juni 25, 2016

Joehoeeeee! Voor mij is de vakantie al begonnen! Oké, ik moet donderdag nog een halve dag naar school en 's avonds krijg ik mijn rapport, maar die dag hebben we toch geen les meer.
Eergisteren had ik mijn laatste twee examens. 's Middags spurtten we met z'n allen de school uit naar de frituur, ja, het einde van de toetsenweek mocht wel gevierd worden!


Maar voordat we donderdag plezier konden maken moesten we die laatste twee gele bundeltjes nog invullen. Natuurwetenschappen en geschiedenis, brrrrr.
Het zijn echt twee vakken die ik niet zo makkelijk kan leren en ik vind het ook niet bepaald interessant. Achteraf zag ik in dat ik heel wat stomme fouten had gemaakt, maar volgens mij heb ik het er nog wel best goed vanaf gebracht.

Toen we de Stationstraat inliepen richting de frituur zagen de al een hele troep leerlingen de andere kant opgaan. We dachten dat we als eerste zouden aankomen, maar dat was blijkbaar niet zo. We beseften dat de frituur dicht was. Ajajaj.
Er bevindt zich nog een andere frituur op de Stationstraat, maar die is zó traag, en we mochten niet te laat zijn voor de film: Finding Dory!
We gingen dus maar een broodjeszaak binnen, dichtbij het station.

Eenmaal aangekomen in de filmzaal kregen we eerst nog een kortfilm te zien over een schattig vogeltje. Ik ben de naam vergeten, oeps!

Voor het geval jullie Finding Dory nog niet gezien hebben, is hier een korte review. Maak je geen zorgen, ik spoil niet (te veel) ;) !

Finding Dory is het vervolg op Finding Nemo, al kan ik wel zeggen dat je de eerste film niet gezien moet hebben. Sommige stukken komen terug, maar je krijgt geen problemen met het begrijpen van het verhaal.
De film begint vanaf Dory's kindertijd, waarin ze haar ouders verliest doordat ze werd meegesleurd door 'de onderstroom'. Baby Dory is ongeloooooooflijk schattig. Niet alleen haar uiterlijk maar ook haar stemmetje en de manier waarop ze dingen doet. Ik las ergens dat ze voor 50% bestaat uit schattigheid en 50% uit ogen, wat klopt, want haar ogen zijn heel erg groot. Ze groeit op al zoekend naar haar ouders, wat niet makkelijk is aangezien ze aan kortetermijngeheugenverlies lijdt. Op een dag ontmoet ze Marvin, die helemaal in paniek is omdzt hij zijn zoon Nemo kwijt is. Deze scene komt letterlijk uit Finding Nemo, maar duurt niet zo lang dat je het irritant gaat vinden. Kort daarna krijg je het zinnetje 'Eén jaar later' al te zien.
Dory beseft dan tijdens een les op Nemo's school dat ze op zoek wil naar haar ouders en ze gaat samen met Marvin en Nemo op avontuur.
Onderweg raken ze elkaar kwijt en zoeken Nemo en zijn vader naar Dory terwijl zij haar ouders blijft zoeken.

Ik moet zeggen dat ik het wat overdreven vond dat ze telkens wanneer ze elkaar gevonden of gered hadden, weer uit elkaar gedreven werden. Zo rekten ze weer wat meer tijd.

Het was zeker een goede film en als je hem nog niet gezien hebt: zeker doen!

Na de film hebben we nog wat rondgehangen in de winkels en zijn we een Starbucks gaan halen, daar krijg ik niet vaak de kans toe!

Het was echt een fijne dag en ik hoop dat er zo nog meer komen.

Liefs,
Elena

You Might Also Like

20 reacties

  1. Leuke post! Ik moet Finding Dory ook maar eens zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik was al van plan om heen te gaan, maar nu zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik wil hem ook echt nog eens gaan bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al vele goede commentaren over de film gehoord, misschien moet ik 'm ook maar eens gaan kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heb ook nog niemand slecht commentaar horen geven.

      Verwijderen
  5. Mijn vriendinnen wilden 'm ook al zien! Misschien ook maar doen ook haha. Je foto's hebben een heel mooi sfeertje! Leuk artikeltje! X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke post en watermeloeeeen <3 Zo lekker! Zin in zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, watermeloen is erg verfrissend met dit weer!

      Verwijderen
  7. Wat een leuke post en watermeloeeeen <3 Zo lekker! Zin in zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahh Finding Dory lijkt me zo leuk!! Ik heb die trailer echt al een miljoen keer bekeken, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe