Zo gingen mijn proefwerken tot nu toe!

zondag, juni 19, 2016

Opgelucht loop ik mijn kamer binnen. De haartjes van het schapenvelletje dat op de grond ligt kriebelt tussen mijn tenen. Ik heb vandaag 2 hoofdstukken Latijn erdoor gekregen én België won met een prachtige 3-0 tegen Ierland. Zo meteen ga ik nog een aflevering van The Vampire Diaries kijken, en dan ben ik helemaal klaar om tevreden mijn bed in te kruipen.


Dag lieveeeerds, is alles goed met jullie?
Donderdag had ik mijn eerste examen, woei! Wiskunde is geen vak waar ik om 11 uur 's avonds nog aan bezig ben, dus ik had nog lekker wat tijd over na het leren woensdagnamiddag. Het is wel zo dat ik er langer over heb gedaan dan ik verwacht had, maar de tijd gaat snel voorbij als je druk en geconcentreerd bezig bent.
Toen ik donderdagmiddag de school uitliep voelde ik me best tevreden. De verdieping van het eerste deel ging wat moeizaam - ik heb wel een half uur lang in mijn hoofd zitten roepen: 'Wat is dit toch?! Wat is dit toooch?! - maar achteraf heb ik wel uitgevogeld wat ik met die bewijsjes moest doen.
Om die 'verdieping' nog even duidelijk te maken in het geval je er nog nooit van hebt gehoord: je hebt basisleerstof en verdiepingsleerstof. Als je je basisleerstof kent weet je waar het hoofdstuk over gaat en hoe je het moet aanpakken, maar om de verdieping onder de knie te krijgen moet je al wat meer inzicht en redeneringsvermogen hebben.

Thuis aangekomen at ik een - niet zo lekkere - pasta met kip. Volgens mijn papa moest ik die opwarmen, wat ik ook had gedaan, maar achteraf bleek dat toch niet de bedoeling zijn geweest. Aiaiai.
Voor Nederlands leer ik over het algemeen zo goed als niet, deels omdat dat ook niet kan. We moesten dan ook nog eens maar 8 lessen leren, dus dat was zo voorbij.
Het proefwerk voelde eerder aan als een lange overhoring, dus ook dit examen viel heel goed mee! 
Die middag at ik wél een gslaagd slaatje :)


Dit artikeltje is eerder een soort update, omdat ik niet de tijd had iets degelijks te verzinnen deze week ;)
Ik wil laten weten dat wiskunde en Nederlands alvast goed zijn verlopen en ik ook een goed gevoel heb over het Latijnexamen van maandag. Wanneer dit artikel online komt lig ik waarschijnlijk nog in mijn bed, klaar om de laatste hoofdstukjes nog eens te herhalen.

Hoe zijn jouw examens (al) gegaan?

Liefs,
Elena

You Might Also Like

6 reacties

  1. Wat goed dat je examens al goed zijn gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je proefwerken al goed zijn gegaan! Ik moet er nog aan geloven :$

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lukt je vast wel! Nog veel succes!

      Verwijderen
  3. Wat fijn om te horen dat je examen goed is gegaan! Wanneer is de uitslag? Ik duim voor je <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Donderdag krijg ik mijn rapport, ik ben benieuwd!

      Verwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe