DIY • ontwerp jouw favoriete mok, budget-proof!

zaterdag, juli 02, 2016

Het schooljaar is voorbij: ik kan jullie officieel mededelen dat de vakantie is begonnen! Helaas moest ik ook afscheid nemen van een aantal mensen. Wel, niet écht, we zullen elkaar nog vrij regelmatig zien, maar helaas niet meer op school.



Louise en ik liepen altijd samen naar school. Onze wegen kwamen samen op één kruispunt, een beetje hoger in mijn straat. We spraken er iedere ochtend af en slenterden dan op ons eigen trage tempo naar school.

Nu is het zo dat we allebei grote fans zijn van de serie The Vampire Diaries en dan vooral van Damon, één van de hoofdpersonen en - sorry voor de spoiler - Elena's - ja, hét hoofdpersonage draagt míjn naam - ware liefde. Ja, wij zijn helemaal Team Delena.


Ik zocht dus nog een afscheidscadeautje voor haar, liefst iets in verband met onze lieftallige Damon.
De dag voor de deadline had ik nog steeds niets gevonden en toen ik in de Blokker de witte mokken zag staan wist ik dat ik dáár zeker iets mee kon! Helemaal budget-vriendelijk!
Ik zocht een manier om op een goede manier een leuke boodschap op de kop te schrijven en voortaan kan Louise haar thee uit een kop die "Share it with Damon" zegt, drinken.


B e n o d i g d h e d e n :
  • een mok
  • watervaste stift / permanent marker
  • een oven
  • eventueel water en wattenstaafjes


Z o   g a   j e   a a n   d e   s l a g :

1. Zoek inspiratie op Pinterest en schrijf een leuke quote of teken een schattige doodle op de mok.
Als je een klein foutje maakt kan je het snel met een wattenstaafje schoonvegen. Let er wel op dat je niet teveel water gebruikt, dan kan je tekening uitlopen!

2. Zet de mok nu voor 30 minuten in de oven op 170 graden Celcius.

3. Om het nóg wat persoonlijker te maken heb ik er allemaal kleine briefjes ingestopt waarop ik een leuk boodschapje heb geschreven.

Pas op, hij is heet! Laat hem even afkoelen en klaar is kees!
Ook mag je hem niet in de vaatwasser stoppen, maar moet je hem met de hand afwassen.

Zoek je nog wat inspiratie? Deze plaatjes kunnen je vast helpen:

morningcreativity.com

mysweetboutique.fr

indulgy.com

Ga jij ook een mok stylen?

Liefs,
Elena

You Might Also Like

18 reacties

  1. Het lijkt me wel heel erg leuk om eens te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Als je Vampire Diaries leuk vindt, vind je Teen Wolf ook wel wat denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Als ik deze serie uit heb zal ik eens kijken wat ik daarvan vind. :D

      Verwijderen
  3. Wat een leuk idee! Dit moet ik echt eens proberen. Ik heb gelijk super veel inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Vet leuk gemaakt! Ga het thuis zeker weten ook even proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superleuk idee! Ik vind die mok met het theezakjes labeltje; zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag die mokken vaak voorbij komen en vond ze ook heel erg lief!

      Verwijderen
  6. Heel lief cadeautje! Leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Houd van de stijl van je blog! Bedankt voor de felicitatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, graag gedaan hoor! En bedankt voor het leuke compliment.

      Verwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe