Milano

zaterdag, juli 09, 2016

Heyhoi, alles goed met jullie? Terwijl ik dit artikeltje tik zit ik op het vliegtuig terug naar België. We zijn net vertrokken uit Milaan en ik zit klaar voor een korte reis in het vliegtuig. Ik heb weer heel wat foto's gemaakt, en bij alle foto's hoort een verhaal. Milaan is een erg mooie stad en ik heb het zeker leuk gehad tijdens deze drie dagen.



Mama, broer en ik vertrokken zondag naar de luchthaven in Zaventem. Papa had een dag eerder al een concert van Bruce Springsteen bijgewoond in Milaan, dus hij zou ons daar opwachten.
Op de luchthaven at ik een chocolademuffin waar de Nutella gewoon uitdroop en vechtten mijn broer en ik uit wie er nu aan het raam mocht zitten. :) Hij had de boarding pass met de plek aan het raam, maar eigenlijk was foto's maken zo toch makkelijker. 


We mochten tijdens de landing in de cockpit gaan zitten om eens te kijken hoe het daar werkte, alleen had ik niet de kans mijn gsm mee te nemen. Het uitzicht was prachtig en veel duidelijker!
Eenmaal in Milano aangekomen hebben we eerst wat winkels doorlopen en iets gegeten om daarna naar met de metro naar het hotel te gaan.
Alle metrokaartjes, vliegtuigtickets, bonnetjes en souvenirtjes werden aan mij overhandigd: die kan ik allemaal goed gebruiken voor mijn smashbook. (Hou mijn blog in de gaten!)


Dinsdag hebben we dan nog een hele dag gewinkeld, de Duomo, een prachtige kerk, bewonderd en 's avonds was het tijd voor mijn eerste, grote Bruce Springsteen concert. Zoals ik al zei had papa zondag al een concert bijgewoond, en nu wilde hij het eens met zijn gezin beleven.
Helaas kreeg mama plots een erge migraineaanval waardoor ze niet mee kon. Dan maar papa, mijn broer en ik.
De meeste liedjes kende ik al, aangezien ik ze mijn hele leven al moet aanhoren, maar een concert van 3,5 uren vond ik toch wat lang. Het laatste uur was het even doorbijten.


We zaten heel erg hoog in het stadion, dus veel konden we niet zien. Het scherm waar Springsteens gezicht op werd afgebeeld voelde eerder als een soort youtubefilmpje aan. De sfeer zat zeker goed en ja, ik heb gedanst. Een beetje dan.
We gingen een halfuurtje vroeger weg, zodat we de metro die om 00u00 zou sluiten nog haalden. Het lukte om op tijd te zijn, dus 2,5 km wandelen om middernacht was niet nodig.


In de vrije tijd die we in het hotel besteedden oefende ik mijn Italiaans met de handige app Duolingo. Hij is erg gebruiksvriendelijk en ik hou nu ook tijdens de vakantie mijn Frans en Engels bij, hihi. Ik moet nog een beetje oefenen om wat meer te kunnen zeggen dan "Io mangio una mela", wat "Ik eet een appel" betekent.


Na een korte nacht na het concert namen we de metro naar het centraal station om daar de bus naar de luchthaven te nemen. Nu zit ik hier, op het vliegtuig en we hoorden net dat we onze gordels weer moeten vastmaken voor de landing.
Het was al een goed begin van de vakantie. Er staat mij nog een scoutskamp te wachten én een reis naar London. Dat ik de zon daar niet ga zien houdt me niet wakker 's nachts: 33 graden in Milaan was warm genoeg voor heel de zomer.


Ik wens jullie nog een fijne vakantie en tot volgende week!

Liefs,
Elena

You Might Also Like

18 reacties

  1. Super mooie foto's! Ik hoop dat je het daar leuk hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooie foto's! Krijg nu helemaal zin om cultuur te gaan snuiven! haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Waar wacht je dan nog op? VERTREK! ;)

      Verwijderen
  3. Suuuupermooi! & kan niet wachten tot je het smashbook showt x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daaaankje, Kato! Haha, nog eventjes geduld!

      Verwijderen
  4. Wauw! Milaan staat nu definitief op mijn lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwie wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Lijkt me een geweldige stad:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave foto's! Milaan lijkt me fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's! Ziet eruit als een heel leuke vakantie :-) En Bruce concerten zijn zoooo gaaf! Ik heb deze maand ook mijn eerste concert bijgewoond, in Berlijn. Was echt super! Ik vond die 3,5 uur zelfs te kort, haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb het leuk gehad, ja! Wat fijn dat je ook naar hem bent gaan luisteren, hihi!

      Verwijderen
  8. Mooie foto's Elena! En wat schrijf je leuk ;) Je hebt er een volger bij!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe