Smashbook Inspiration • 2

zaterdag, juli 23, 2016

Toen ik laatst bij Benita ging logeren hebben we er één, groot smashbookfestijn van gemaakt. Ze had me een berichtje gestuurd dat ik mijn smashbook en lijm moest meebrengen (die van haar was namelijk op), maar ik nam meteen 2 grote tassen vol washi tape, tijdschrijften, papier, stickers en andere knutselspulletjes mee. Vandaag deel ik het resultaat (met nog wat andere pagina's van afgelopen week).


W a t   i s   e e n   s m a s h b o o k ?
Je kan een smashbook eigenlijk vergelijken met een scrapbook. Je plakt en schrijft er dingen in die je hebt meegemaakt. Niets is juist, niets is fout! Mijn smashbook is wel wat uitgebreider, ik plak er ook gewoon dingen in die ik mooi vind, zodat ik er later weer inspiratie uit kan halen!


Ik moet zeggen dat ik 10 keer blijer ben met deze pagina's dan met die in de vorige smashbook post.
De pagina's zijn kleurrijker en een heerlijke chaos!


Links | Op de linkerkant heb ik eerder een soort bucketlist van plekken waar ik nog naartoe wil gemaakt. Binnenkort kan ik weer een stad aankruisen...
Rechts | Een collage over Finding Dory! Ik vond niet echt afbeeldingen waar Dory zelf opstond, maar wel een leuke foto van een zeeschildpad en wat disneystickers!


Links | Ik vond nog een polaroid foto van Marie en mij en heb er nog wat dingetjes bijgeplakt zoals een oreopapiertje, omdat oreo's geweldig zijn. Daarom.
Rechts | Ziehier het foldertje van de leerlingenvoordracht van woord/toneel dit jaar. Al een tijdje geleden, maar Benita had er nog twee gevonden en dus hadden we weer een reden erbij om nog een pagina vol te smashen.


Links | Een inspiratiepagina, maar ik vind 'm wel heel erg mooi! Het printje komt uit de Flow, net zoals de quote, trouwens!
Rechts | Ook dit is eerder een pagina met inspiratiefoto's, deze keer een collage over de zomer. Vrolijke foto's op vrolijke printjes.


Links | Op deze bladzijde heb ik tickets van Walibi geplakt, waar ik met mijn nonkel naartoe ben geweest. Meer heb ik niet verzameld die dag, buiten fijne herinneringen natuurlijk!
Rechts | De dingetjes die ik op deze pagina heb geplakt hebben dan weer iets met Louise te maken. (Herinner je je de gepersonaliseerde mok nog? Die Louise!) De boekenlegger met de quote kreeg ik van haar en het papiertje met de stempels verwijst naar onze liefde voor boeken (nu ja, vooral de hare, zij heeft zo ongeveer de halve bibiliotheek al uitgelezen). Op de maan staat in rhuneschrift 'Nacht' gedrukt. Deze heb ik samen met Louise gemaakt op een bijeenkomst van KJV


Links | Dit is een collage of moodboard met interieurplaatjes uit tijdschriften, just for inspiration.
Rechts | En op deze pagina begint mijn reis naar Milaan. Het blauwe ding dat je ziet is - ja - een kotszakje van op het vliegtuig! Je kan een stuk van mijn boarding pass zien en heel wat metro- en treintickets. Achteraf gezien heb ik veel te veel ticketjes verzameld...


Links | Nog twee pagina's over Milaan. Op de linkerkant zie je twee tickets voor het concert van Bruce Springsteen, de biglietto speciale concerti en het etiket dat om het flesje water zat dat ik kocht in het stadion. Oh, en vergeet de oordopjes niet! Die waren best wel nodig.
Rechts | Hier zie je het vliegtuigticket van de terugreis, nog wat trein- en metrokaartjes en de verpakking van heel erg vieze mentos snoepjes. 


Links | Op dit kartonnen bordje schreven mijn klasgenoten van twee jaar geleden een leuke boodschap voor mij. Het was één van de kennismakingsspelletjes die we speelden op de onthaaldagen in het eerste middelbaar. Het was een erg fijne klas, wat gaat de tijd toch snel!
Rechts | Een to-do lijstje en het treinkaartje van die dag, met nog wat spulletjes die ik ooit eens van Marie heb gekregen, hihi.

Dat waren dan weer de pagina's voor vandaag. Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie op hebben gedaan.
Wat staat er zoal in jouw smashbook?

Liefs,
Elena 

You Might Also Like

8 reacties

  1. Wat tof! Ik heb nu spontaan zin om dit ook te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat jij ook een smashbook hebt1 Ik heb er echt al veel te lang niks meer in gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh my, dit ziet er echt ontzettend leuk uit! (ik krijg meteen zin om ook te beginnen aan eentje!) X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit echt geweldig, heel mooi gemaakt. Dit is echt helemaal iets voor mij, ga ik zeker ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe